• Enric J.S. - Ciutat Vella - Colón - Dimarts, 18 de març de 2008



Les discusions i opcions de per on tenía de travessar Barcelona l'AVE han estat moltes i diverses. Una de les propostes era de fer passar l'ocellot pel litoral, i crec que va ser la primera, defensada si mal no recordo per gran part dels partits polítics i avalada per en Oriol Bohigas. Més tard aquesta opció va ser rebutjada per impossible i costosa (més que la foradar Barcelona d'est a oest i exposant a habitatges i monuments al risc de patir danys estructurals?). Van guanyar els interessos politico-económics. La foto vol demostrar que en temps passat pel litoral ja havia transcorregut, no només trens de mercaderies sino fins i tot el Talgo. La solució, segur que no hagués estat fàcil,peró:podía o no podía ser?. Si Anglaterra i França estan units per sota del mar...
Kim - 19/03/2008 19:13
No som ni de bon tros, ni Anglaterra ni França.

Una mica mes enllà, per on transcorria aquest Talgo en el passat, passa la Ronda del Litoral.

Una part esta tapada i l'altre els vehicles passant pel cel obert.
Quant varen acabar l'obre, van tindre que rebaixar els carrils coberts, perquè no pa-saben els camions.
Víctor - 19/03/2008 22:26
El Talgo que es veu a la foto anava fins al Morrot per canviar de sentit els cotxes.

Caldria saber també quins són els interessos político-econòmics que ténen alguns caps visibles o responsables d'aquelles institucions contràries al pas pel centre.

Per sort, el traçat que es farà serà l'obvi i el millor per al viatger i per a l'explotació ferroviària, a més que serà més barat que si s'hagués fet pel litoral (amb poc espai disponible i per sota del nivell freàtic).
poli - 19/03/2008 23:37
Ho veus clar Víctor? Jo no tan.
mindungui - 20/03/2008 04:06
Dice la canción:(BILLETES BILLETES VERDES,PERO QUE BONITOS SON,ESOS BILLETITOS VERDES SIEMPRE DAN LA SALVACIÓN),se van a forrar hasta el cuello,parece mentira que teniendo la estación de Francia,con lo grande y espaciosa que es,que no les costaría ni un duro,la tienen castigada de cara a la pared,(MARDITO ROEDORE).
Lletraferit - 20/03/2008 06:51
Hola Mindu: la Estación de França se la vendió la RENFE hace bastante tiempo y ya no la pueden utilizar, no es de 'ellos'.
A parte que el edificio y su entorno son demasiado pequeños para la gestión diaria de seis o siete trenes TGV.
¿Reduerdas, Mindungui, la canción 'a lo loco, a lo loco, hay que ver como vive mengano'?... pues eso.
Enric J.S. - 20/03/2008 12:02
Tens raó en una cosa Víctor,darrera de tota obra urbanística s'amagan interessos político-económics difícils d'esbrinar que normalment no acaben de saber-se mai.
Altre cosa és l'anàlisi que podem fer de la convenència de que l'A.V.E. tingui que arribar a la Sagrera passant per sota del centre de la ciutat. Et donaré unes quantes dades, que suposo tu ja sabràs:
-El cost del túnel és d'aproximadament 30 milions d'euros el km.
-El fet de que arribi a la Sagrera no és altra que, amb l'excusa d'urbanitzar la zona, s'allibera sól per construir-hi 9.000 habitatges (que si fos per solucionar el problema de la vivenda ja sería bo, però molt em temo que de protegida serà ben poca), oficines i terciari(hotels).
El tema dona molt per reflexionar i ens podríem fer moltes preguntes com:
-Per qué no s'aprofiten las antigues estacions del Nord i de França, i no és concentra tot el trèfic ferroviari a Sants, tenint en conte que allí també si preveu crear una macro estació de busos de llarg i mig recorregut?.
- El túnel del carrer Aragó no hagués estat suficient per aglutinar el pas de l'A.V.E. i algunes lineas de rodalies?.
Així podriem anar fent-nos preguntes i més preguntes que, sota el meu modest criteri, porten a creure que ha estat una solució poc mesurada i molt menys consensuada i si m'apures imposada desde on sempre:la capital del reino.
Kim - 20/03/2008 14:10
No es la primera vegada que escric això.

L'Estació de Sans, fa aproximadament uns vint-i-cinc anys, pels vols de quan varen acabar de tapar el carrer Aragó, existia un projecta de fer una Super-Estació de tres planta's de trens, quedant tot el transit ferroviari concentrat amb una sola estació, tancant la de França i l'estació del Nord, era un projecta agosarat, pro molt bo per la ciutat. . . . . . pro qui mana, mana.
Enric J.S. - 20/03/2008 15:46
Doncs,amic Kim, jo no el trobo tant bo.Crec que tota concentració, sigui del que sigui tant de serveis com d'equipaments no és cómode pel territori on s'ubica(aglomeracions,mobilitat,riscos...),ni pels usuaris.
T'imagines un sol macrohospital en lloc dels que ara tenim?.
I si tots tinguèssim d'anar a comprar a Mercabarna en lloc de poder-ho fer als mercats existents?.
La majoria de grans ciutats europees(per no dir mundials) tenen més d'una i més de dos,algunes, estacions ferroviàries en servei. Per no parlar d'altres mitjans de transport terrestres,marítims o aeris.
De totes maners tot és opinable, per suposat.
Kim - 20/03/2008 21:33
Sans, no deixa de ser Estació Central de Barcelona, avui en dia, apreciat Enric.
Menys quatre trens, la resta tot passa per Sans.
mindungui - 21/03/2008 21:46
Hola a todos,una muy buena respuesta Lletraferit lo de la canción a lo loco,pero han hecho funcionar la cabeza a mi modo de ver solo para llenar los bolsillos, y no para hacer las cosas bien hechas,yo no quiero que la estación de Francía sea la principal estación de Barcelona,pero sí una de las que podría dar servicio junto con otras como muy bien dice Enric,y eso si que aría un gran bien beneficiándose toda Barcelona,pues escuchamos muchas veces que tenemos que utilizar mucho más los transportes públicos,y si los utilizáramos desde 3 o 4 puntos de Barcelona, la movilidad de la gente siempre sería menor y más cómoda, que si se hiciera desde un solo punto.
Lletraferit - 22/03/2008 05:43
Tienes razón Mindu.
Sin embargo, existen dos conceptos que se hacen la cusca entre sí:

a) lo que la gente necesita para vivir mejor o lo que le es más conveniente para no perder tanto tiempo o lo que la gente desea para tener una vida más equilibrada

b) las estragegias de los 'dueños' de las cosas nos obligan a sufrir, en base a 'sus' intereses dinerarios cuyo único objetivo es ganar toda la pasta posible a base de venderse y recomprarse espacios, alquilarse zonas de la ciudad entre ellos, 'conducir' a la gente hacia los 'mercados' de ellos... y un largo etcétera

Entre los conceptos a) y los b), siempre ganan los b)
mindungui - 22/03/2008 11:54
Tienes toda la razón Lletraferit,siempre serán b).
Kim - 22/03/2008 13:03
Senyor Lletraferit i Mindungui, a part dels comentaris polítics econòmics, que estic d'acord amb vosaltres, tinc la sensació que poc agafeu el tren.
Jo parlo de Sans, com estació Central que avui en dia u es, això no vol dir que el tren el tinguis que agafar sempre a Sans.

Avui en dia pots agafar-los, segons on vagis, a les estacions de França, Clot i Passeig de Gracia, molt d'ells també passant per Sans.
Vladi - 21/07/2008 19:34
Aquesta noticia no es veritat del tot, ja que aquesta linea que anava per el litoral y aquest Talgo feian aquest recorregut en proves, el motiu de la manca d'exit le desconec, va ser cap a els anys 50. Però les mercaderies si que potser la havian utilitzada amb més freqüencia. Sota el morrot hi havia una estació fa 60 anys abans que existis la darsena les vies feien un recorregut similar al que fan rodalies renfe el garraf.
Enric J.S. - 21/07/2008 20:23

Senyor Vladi, no pretenc donar cap notícia, l'únic que faig és constatar una realitat i la foto és ben testimonial. Potser vosté tingui raò, no ho dubto, que el Talgo només hi va passar en període de proves, però les mercaderies eran de trànsit bastant regular. Si més no cap els anys que vosté indica.

El sentit que jo li donc a la meva història és un altre: la falta de capacidad i voluntad de la nostra clase dirigent a fer un estudi acurat, técnicament impecable i económicament factible, per tal de no tenir que travessar Barcelona soterràniament, aprofitant i adaptant unes comunicacions fèrries que ja havian estat en ús. I més quan prestigiosos tècnics s'havían posicionat per aquesta solució.

Qué els va fer canviar el trajecte?. Aixó és el que ens preguntem molts ciutadans. Potser la resposta està a algún despatx de la capital del Regne. 

Lletraferit - 22/07/2008 06:44

Els de Madrit volen tirar a terra la Sgda. Fam. i aquesta és la millor manera:

 

"quieren tener Ave, pues lo tendrán, pero no saben a qué precio..."

 

Així semblará que caurá a terra per culpa 'nostra'.

"La Almudena és mejor" diuen...


Filtre
Deixa la teva història