• pepita sanroma - GrÓcia - martinez de la rosa - Dilluns, 19 de gener de 2009

Fa uns 62 anys o potser algun mes, recordo que a la part de dalt del carre Martinez de la Rosa hi havia un bar pero que a la vegada feien cinema mut, amb un home tocant el piano, jo l'havia vist. Has deia o li deiem no ho se segur, Can Passa, perque anava del martinez de la Rosa al carrer Francesc Giner, que suposo que era on era la barra. Al record el tinc molt difuminat pel temps, pero igual hi a alg¨ que o recordi millor.

gracies per poder evocar las nostres vivencies

Maruxela - 20/01/2009 00:08
Aquest comentari és una queixa a Bdebarna Aquí llueven històries .Aquesta s'ha elaborada ... quan ? segons la seva data és d'avui, i fijense que sort Zás! Bdebarna, sense cap objecció la hi ha publicat. ¿Que requisits ha de contenir una història ? Em sembla que no sóc bona informàtica. Potser els de Bdebarna, són bo i damunt trian la sort de la seva mà
Bdebarna - 20/01/2009 10:00

Marxuela, no entenem molt bÚ la teva queixa. Els requisits que ha de complir una hist˛ria per ser publicable a Bdebarna sˇn els que hem assenyalat moltes vegades. BÓsicament, que esátracti d'una hist˛ria relacionada, d'una manera o altra, amb alg˙n punt de la ciutat.á ╔s a dir, que quedi justificada la seva ubicaciˇ al plÓnol. TambÚ han de ser, en la mesura del possible, continguts originals, en el sentit que no es tracti d'un simple copy-paste del que ja hi ha en d'altres webs.á╔s cert que, com passa amb els comentaris, hi ha casos discutibles i no sempre Ús senzill marcar la lÝnia del que Ús o no publicable. En el cas d'aquesta hist˛ria, per˛, compliria tots els requisits.

El fet de ser o no bon informÓtic no hi tÚ, aquÝ, res a veure, perquŔ no cal saber-ne gens, d'informÓtica, per poder publicar en el nostre, com en d'altres llocs d'Internet.

De nou, si no estÓs d'acord amb alguna de les decisions, et recordem que ens ho pots fer saber a info@bdebarna.netái en podem parlar. Si es tracta de debatre casos concrets, l'e-mail Ús la millor via.

pepita sanroma - 20/01/2009 10:17
Maruxela, Perque tinc l'impresiò que el que vol no es fer histories si mes no destruirles?. Possiblement soc molt menys ilustrada que voste, pero de segur tinc molts mes anys, i respecto les opinions de tothom, estigui o no d'acord amb ellas. Sí, vaig escriure la meva historia ahir, i la seriositat de bdebarna fins el moment, ha fet que el meu record quedes escrit. Només cercava que algù l'ampliés. Tant dificil de compendre es això?. I no penso entrar amb lluites dialéctiques. Salutacions
Maruxela - 20/01/2009 11:18

Bdebarna, me parece que, o no me explicado bién,  o Ustedes no me han entendido .Los requisitos para publicar historias, están muy bién detallados ,cosa que procedí según sus leyes . Por lo tanto ahí no radica mi protesta .Simplemente que hace poco me pareció , (y ya ven que digo me pareció, para excusarles a ustedes) de haber pegado un historia , tratando de la "crisis" , con fotografía y texto incluido. Al término  de  haber realizado la operación  "Escriure història" tuve inmediata respuesta, en la que se me notificaba su pronta publicación. Han pasado como unos tres días, sin visualizar los resultados, de ahí viene mi recelo e intriga  . El texto de mi historia  era respetuoso. Por este motivo he formulado  la pregunta, sobre los requisitos necesarios y básicos,  para publicar y ustedes aprobar. Termino dándoles las gracias por su interés mostrado sobre dicho asunto

Un saludo de Maruxela

Maruxela - 20/01/2009 11:57
Pepita sanroma ,usted puede y está en su derecho de ver las cosas bajo su punto de vista, y yo en discrepar. Con todos mis respetos, permítame  rectificar sus dudas, sobre sus lanzadas  afirmaciones  referente a su tierno comentario, con fecha de -20/01/2009-10:17 .En primer lugar no veo ningún sentido destruir historias. No soy persona destructora, acaso más bien creativa,  por la sencilla razón que me apasiona lo desconocido para mí . Por otro lado procuro ser respetuosa en todas “ellas”, aunque entre en debate opinando según mis puntos de vista. En todo caso, tenga usted la seguridad que  si algo no marcha correcto, tenemos el respaldo de Bdebarna para llamar nuestras atenciones, en caso de salirnos de tonos o contextos no correctos .En segundo lugar, mi perspicacia es una esponja, y cada historia  que se publica en Bdebarna es absorbida de inmediato  por mi ambicioso cerebro. La queja expuesta a Bdebarna, no tiene ninguna relación con  su reciente historia, simplemente es meramente asunto personal. He cercado mi queja en su historia, por ser la última publicada. Pido disculpas por mi intromisión.Reciba un cordial saludo Maruxela

 

Bdebarna - 20/01/2009 13:04
Marxuela, precisament arran de la hist˛riaáque comentesái de casos similars, hem publicat la notÝcia que trobarÓsáa la portada de Bdebarna, amb el tÝtol "Hist˛ries al mapa" i on expliquem el perquŔ de la no-publicaciˇ d'algunes aportacions que, com dius, sˇn totalment respectuoses per˛ que, ens sembla, s'allunyen del queádˇna a Bdebarna la seva singularitat: la relaciˇ dels continguts amb un punt concret de la ciutat. ╔s cert que s'han publicat hist˛ries on aquestaácaracterÝstica no Ús del tot clara,áper˛ com sabeu ens costa molt deixar de publicar aportacions i sovint hem estat flexibles amb aquest criteri. En tot cas, la notÝcia era precisament per anunciar-vosáel que en podrÝem dir una majoráexigŔncia, a partir d'ara,áamb el tema de la ubicaciˇ de les hist˛ries al plÓnol de Barcelona.
Maruxela - 20/01/2009 13:37

Bdebarna,si no hay más remedio me acogeré a vuestra burocracia , pero por favor no me cambies el nombre, sin antes notificarmelo. Marxuela mal, Maruxela bien . Eso si podreis respetarlo ¿ o no?

Un saludo Maruxela

Nuit - 20/01/2009 15:02

Es molt interessant el que expliques, Pepita, pel que sé antigament el cinema estava més associat a espectacles de fira que a l'art, pel que es posaven pel·lícules en circs o en fires... no sabia que tb es projectaven en els bars... recordes l'any, Pepita?

PS: Deixo anar una suggerència, la Pepita no té cap culpa de les discrepàncies entre Maruxela i Bdebarna, potser que borreu la discussió, no? o la traslladeu a un altre lloc...

Maruxela - 20/01/2009 17:24

Nuit ,doncs la veritat és que són  molt, molt   interessants. Si algú descàrrega mes coses interessants per favor que m'avisi .Sobre la qüestió de Bdebarna, tranquil·la no perdis els nervis , calmat i prende un valium

Salutació

pepita sanroma - 20/01/2009 19:04

A veure Nuit, era pels any 1946/47, imaginat que era com un passadis, de carrer a carrer, al cantò de Martinez de la Rosa era on hi avia un espai on es feia el cinema i al cantò Francesc Giner lo que era el bar. Com es el record tant llunyà, m'agradaría saber quelcom mes

salutacions bedebarnesos

Jordi - 20/01/2009 20:04

Pepita, els teus records son totalment bons.  El bar es deia "Can Passa" tal i com el recordes, i comunicava els carrers Francisco Giner, 32, i Martínez de la Rosa, 27.  Aquest bar, durant un temps (des del 1944 a 1950) va ser local de la colla de sant medir "La Unió Gracienca", ara tenen el local al Bar Los Amigos, c. Martinez de la Rosa, 42,  potser si t'adreces a ells et fan saber alguna dada mes sobre el seu antic cinema.   

carrers Francisco Giner, 32, i Martínez de la Rosa, 27;

 

pepita sanroma - 20/01/2009 20:46

gracies Jordi per la teva informació Has donat una mica mes de llum al record. Probablement, feient alguna pelicula per treure uns calerons per la colla, de la mateixa manera que cada diumenge veniem numeros per sortejar un tortell per fer bossa per la Festa Major. Intentare informarme.

Mica a mica anan plegats, reconstruim la nostra historia de Barcelona, perque la memoria ens va fallan i  nomes ensenyant un petit fil  d'ella entre tots formem el cabdell

salutacions

Joan Amornas - 26/01/2009 00:50
Jo també recordo Can Passa, el carreró que no era carreró, el deurien tancar durant els anys setanta. De l'enrenou de Na Maruxela... em sembla que un apartat destinat a la història de Barcelona no és lloc adient per penjar informacions sobre la crisi, que no sols no és Història sinó ni tan sols acaba de començar. No es pot anar bombardejant la Internet senyoreta. Fa lleig i diu molt de qui ho practica.

Filtre
Deixa la teva hist˛ria