Portada » Ciutat Vella

Avinguda de la Llum 3 : La llegenda continúa....

LLOC: Sótan Plaça Catalunya (Ciutat Vella)
DATA: Dimarts, 17 de juliol de 2007
AUTOR: Joan Macià joanmacia4@joanmacia4.com

Doncs si.....ahir a La Vanguardia es và a tornar a parlar de la nostra emblemàtica referència Bdebàrnica: La Avinguda de la Llum.

Forma part d'una sèrie de articles sobre l'empresari Balañá que curiosament và començar el seu tarannà d'exhibiciò cinematogràfica comprant el nostàlgic cine.

A la foto de les pàgines "sèpia" s'hi veu un munt d'autoritats envoltant l'empresari, tots amb cara de bons nens com era preceptiu de qui anava a veure el programa especial de Walt Disney que s'hi ofería, ben diferent de les darreres programacions.

Un cop més, L'Avinguda de la Llum....la nostra avinguda.

157 comentaris


He llegit cadascun dels relats que heu escrit per aquí sobre aquesta avinguda. De fet, he descobert aquesta web buscant informació sobre ella... Què tindrà la Llum que ens atregui tant? i mira que jo era ben petita, es pot dir que només en tinc un parell de flashos i de la seva decadència,per lo que no és un mer exercici de nostàlgia en aquest cas, però... per què em fascina d'aquesta manera?

Nuri - 17/07/2007 12:27


Tal vegada et fascina el mateix que a mi, Nuri....i no soc ni molt menys el primer que he escrit sobre l'Avinguda a Bdebarna; Bilhana i Pere Castaño ho van iniciar i avui ja hi ha 4 encapçalaments referits a aquella galería sobterrània nostàlgica.

Jo hi anava principalment a pensar i a recollir-me en moments difícils. Era com "fer campana". En veure les escalinates de marbre negre del cine
recordo haver-hi entrat a veure "La conquista del Oeste".

Tothom recorda l'olor dels "barquillos" ó el "mañico" de Pere Massana.

I Loquillo, ens permet passejar-hi en el seu videoclip.

Tan vegada es la pèrdua més sentida per mi, naturalment deprés de la Lencería Casa Macià, la nostra empresa familiar.

Hi han hagut llocs que s'han reconvertit i han guardat el seu esperit inicial.
L'Avinguda de la Llum no và gaudir de prou caps pensants per a sobreviure.

Una pena per tots qui la estimarem.

Joan Macià - 17/07/2007 12:32


Aquesta Avenida és un referent que no pot acabar -mai- de morir.
Mentres la gent siguem humans, ens agradarà la condensació humana en llocs que semblen zoco, mercat o àgora.

Ben aviat -d'aquí a dos o tres anys- haurem de batallar -és un dir- per que no treguin el Mercat de Bellcaire -els Encants- de la Pláça de les Glòries Catalanes.

Fariem bé d'anar-hi a fer les darreres fotos amb encant...

Lletraferit - 17/07/2007 13:10


Ben cert, Joan.
Altrament jo crec que no s'ens pot anomenar nostàlgics sino preocupats per el que ha estat nostre, durant anys absents d'especulació desaforada.(Si més no, tan desaforada com ho es àra)

Pel que fà a mi, i fent un ejercici de gran modernitat, quan en molt poc temps surti al mercat el joc virtual de la Playstation "Regreso a la Avenida de la Luz" jo em passaré dos dies amb les seves nits, a sol i serena, per tal de fer-me amb una de les primeres còpies. No m'importa dir-ho: Vull tornar-hi...encara que hagi de dur-me els "barquillos" comprats al Caprabo! "Por estas !"

Joan Macià - 17/07/2007 15:42


El 'Montroy Masana' el venen a l'engrós al carrer del Taulat, 17.

Lletraferit - 17/07/2007 19:07


Potser que hi passesim abans d'anar a dinar al Bilbao, no creus, Joan?

Joan Macià - 17/07/2007 20:31


Vale.
Però de cap manera permeteré que em deixis pagar a mi.

Lletraferit - 17/07/2007 21:55


D'acord....em prendré la llibertat de pagar jo.

Jo els vaig demanar per email si tenien fotos d'aquella época de l'Avinguda de la Llum i no em van contestar. Crec que en aquests casos el millor es la visita personal.

...quí sap...a lo millor trobem el "baturrico" en un pedestal com a signe d'antiguitat i solera !

Joan Macià - 17/07/2007 23:49


Realment aquella avinguda era com un Regne; Podíes menjar, beure, anar a barber, fer còpies de claus, tastar vi i neules, comprar cartutxs, anar al cinema, comprar fotos en blanc i negre d'actirs i actrius, revelar carrets de fotos, fer campana jugant al futbolín al "millón", ó al billar ( hi havia auténtics mestres que reunien fins a trenta persones envoltant la taula!).

Jo m'hi passejava, feliç...s'hi estava bé..calentet al l'hivern, i cremat a l'estiu, però ja ens estava bé.

El cambrer de Pedro Masana que tenía unes ulleres de cul de got de XXL combinava els frankfurts i el ví de Montroy "por la vía rápida".

Crec que hi havía inclús una agencia de viatges i una botiga de "tricotosas" circulars.

En fi....com veieu, mai em cansaré de l'Avinguda de la Llum.

Joan Macià - 18/07/2007 20:02


En aquest post he parlat dels 'encants', que al municipi es coneix com a Mercat de Bellcaire.
I punto.

Lletraferit - 20/07/2007 19:03


No he podido resistirme a intervenir al leer el comentario del Bilbao, estoy viviendo actualmente en Irlanda y cada vez que voy a Barcelona no perdono una comida en el Bilbao rodeada del encantador personal que forma parte de la casa desde hace................... ni recuerdo.
Por cierto la Avinguda tambien formo parte de mi niñez cuando cogia el tren para Sant Cugat con mi padre los domingos, inolvidable.

isabel - 20/07/2007 19:21


Bienvenida al club, Isabel.
Si recuerdas con cariño la Avinguda de la Llum y, encima, eres asidua del Bilbao, entonces, sin duda, eres una de los nuestros/as !!

Joan Macià - 22/07/2007 00:21


Isabel, No puedo evitar aparecer de nuevo aquí tratando de que nuestra querida Avenida de la Luz arroje algo de su idem sobre ésta Barcelona atribulada por el salvaje apagón que hemos sufrido.
Para celebrarlo, creo que hoy comeremos con un significado colega de Bdebarna en el Bilbao.
La comida ya estaba pensada dias atrás, pero hoy, tal vez por la conjunción de no sé qué astros, será el dia adecuado.
Un saludo hacia Irlanda.

Joan Macià - 26/07/2007 10:02


Estic sospres de la gent que recorda La Avenida de la Luz,mireu jo i vaig treballar al Cine durant 46 anys,tambe surto ala fotoi ting moltes anecdotes de aquells temps si us puc servi en alguna cosa estic a la vostra disposicio

joan - 02/08/2007 09:56


Benvolgut Joan,
La sorpresa ens la dona vosté !! Si més no a mí però crec parlar pels molts que estimavem La Avenida de la Luz.
Aquí a Bdebarna hi ha diverssos posts que parlen de l'avinguda, iniciats per Bilhana, Pere Castaño i jo mateix.

Li pregaría que faci, si vol, una d'aquestes dues coses:
O escriure les seves experiencies a continuació del meu post aquí mateix "Avinguda de la llum 3: La llegenda continúa..." ó una solució molt més recomanable i es que vosté enceti una nova historia acompanyada d'una foto que cregui adient.

I un prec més: Si us plau, contacti si vol amb Laura Rahola i Marta Torres, creadores de Bdebarna, que potser voldrán saber una mica més de la seva experiéncia. (info@bdebarna.net)

Per cert, quí es vosté a la foto que va sortir a La Vanguardia i que encapçala el meu post?
Si vol posar-se amb contacte amb mi, també li agraïré al meu email: joanmacia4@joanmacia4.com

I per últim, si hi va treballar 46 anys, tal vegada recordés la Lencería Casa Macià, una botiga de Ronda Universitat 35 que era de la meva familia. Per aixó, per proximitat, jo era un dels asiduus de l'avinguda.
Segur que ens vam creuar vosté i jo al cine més d'una vegada.

Esperem les seves experiencies amb molt d'interés. Potser ens aclarirà alguns dubtes que tenim sobre bars, establiments i els famosos "barquillos".

Rebi una cordial salutació.

Joan Macià

Joan Macià - 02/08/2007 13:26


Amic Joan:No estic gaire practic amb l ordenado li demano disculpes per la meva inexperiencia,en referencia a la foto jo soc el cuart començant per la ezquerrade la primera linea de baix, intentare comunicarme amb el seu E-mail si puc, pues ting varies coses per dirli, Una abraçada Joan

Joan Kleber i Planas - 04/08/2007 11:54


Senyor Joan,
Li agraïré molt que em vulgui escriure.
Cregui que no es Bdebarna un lloc per establir un ranking d'ortografía i escriptura en català, ni de pràctica a l'ordinador.
Tots i cadascun de nosaltres fem el que podem per escriure el millor que sabem, però el contingut es el realment important i la bona voluntat d'explicar-ho.

Jo considero Bdebarna un punt de trobada molt agradable i nostàlgic per qui com molts de nosaltres ens agrada compartir els moments passats de la nostra vida i els escenaris on van passar.
Crec que les noies de Bdebarna han contactat o contactaran amb vosté i li donaran un cop de mà per a que la seva història, la que vosté li vingui de gust compartir,que es el més important, arribi a tots el bdebarnautes.
En el meu cas, l'Avinguda de la Llum em du un munt de records tal, que a vegades, quan estic sol, em passen les imatges de la meva vida caminant entre aquelles columnes disposades de dues en dues com si les contiguéssin aquells aparadors que les uníen.

Sr. Joan, degut a la meva estimació per aquella avinguda, jo farè el que vosté prefereixi, però no pateixi, crec que obrir una història amb els seus testimonis sería un plaer per a tots nosaltres. Jo, com segurament molts mes, m'ofereixo per ajudar-lo.
Moltes gràcies
Joan Macià

Joan Macià - 04/08/2007 17:53


Per cert. Si vosté es la persona, quart per l'esquerra a baix, es justament al costat del Sr. Balañà, Oi ?

Joan Macià - 04/08/2007 18:06


Amic Joan:Si soc al costat del Sr Balaña pare i darrere meu el seu fill Pera,de tot aquet grup nomes quedem el Sr Pera i jo vius, els demes añorats amics, desgraciadament ja falten. Gracies amic joan per les seves paraules de ajuda i digem com aquella pel-licula de CASABLANCA que al final acaba dien Sea el pricipio de una buena relacion.Fins aviat. Joan Kleber

joan - 04/08/2007 18:09


Estic segur que existirà aquesta rel.lació i amistat. De fet, els bons records i la nostàlgia moltes vegades uneixen a les persones.
Jo recordo que en entrar al cine, les butaques les veies inmediatament mirant cap a la dreta i que al mes d'Agost, s'hi estava molt fresquet, però quan sortíes s'acavaba la màgia de la pel.licula i tornava aquella calor tan característica de l'avinguda.

Joan Macià - 04/08/2007 19:41


I sempre feia una olor com de llimona i maria-lluïsa.

Lletraferit - 05/08/2007 11:45


Amic Joan:Si que recordo Lenceria Casa Macia,la meva mare avia comprat roba,jo vaig neixe al carrer Pelai nº40 irecordo tambe Cuinas Mingrat,Carandini,El Pati Blau,Pons Reyes,Radio Universitat enfront i avia un forn i al costatun garatje on jo avia guardat mi lujoso 600 en aquells temps tan añorats per mi,Amic Joan tinc altres noves per voste pero son particulars i en aquet moment no se entra al seu E-mail no recordo com se fa la meva memoria em fa aquestes jugadesde vegades o sento, una aclaracio en la fotografia jo soc el cuart despres del Sr Baleña ve el amic Marin i despres jo. Records

joan kleber - 05/08/2007 17:55


Bona tarda de nou, amic Joan,
No hi fà rés, ja hi entrarà quan pugui al meu email. Es joanmacia4@joanmacia4.com, no es descuidi els 4 que a vegades algú no hi pot entrar per això.
A més de les botigues que vosté esmenta i que jo recordo perfectament, n'hi ha d'altres que segur recordarà: Rovira Masjoan, una de les botigues de "menaje" més bes sortides de Barcelona, Sindelen, just al costat de Casa Macià.
I al costat del garatge on vosté hi guardava el 600 hi havíes uns futbolins on jo hi entrava de tant en tant "per fer temps".
I per esmorzar, a part del Heidelberg i havía un petit baret anomenat Carol que en hores punta era probable menjar-se el "bocadillu" del senyor del costat i un bar que no diré el nom que feien dos entrepans de truita amb un sol ou.
Sr. Joan, em sembla que això agafarà gruix. S'en recorda d'aquell bar de l'Avinguda de la Llum que estava just al costat dels futbolins i billars i prop del barber?
salutacions.

Joan Macià - 05/08/2007 19:24


Aquesta història, i els escrits dels Senyors Joan Macià i Joan Kleber són una passada. Espero que ens expliquin més coses. Jo sóc de pagés, però barcelonina d'adopció. Vaig coneixer La Avenida de la Luz, als 19 anys. A Barcelona tot era massa gran per a mi, però allà hi trobava caliu. Ara és quan ho entenc.
Gràcies.

poli - 05/08/2007 20:31


Bona nit, Poli.
Noia.

Lletraferit - 05/08/2007 21:47


Aquell caliu, Poli, aquell caliu...pocs comentaris ho expliquen més clarament.
Era un caliu que àra ens falta. Ja hi ha qui s'ha cuidat de refredar-ho malauradament.
Gràcies però, a persones com el senyor Joan Kleber, tenim l'oportunitat de reviure-ho. No hi fà rés una mica de nostàlgia, ó molta.
El senyor Joan apareix al centre d'aquella foto de l'any 1946, orgullòs de la seva feina, acompanyant l'emprenedor i inquiet empresari Balañá.
Han passat anys...però no prous com per oblidar aquesta crónica sentimental de la nostra vida a l'avinguda.

Joan Macià - 06/08/2007 00:16


Recordo que enfront del cine durant una temporada,es van fe una exposicio de mostres culinaries del dels restaurants propers dels voltans de la zona,tal com Casa Agusti Hotel Regina Restaurant Cataluña i altres que no recordo,feia goig veure aquella cantitat de plats tan apetitosos, cada cual presentaba la seva especialitat i avia, callos fricando paelles i tota clase exquisitats,despres al voltan de les 7 de la tarda es rifaven entre el public asisten o sigui podies passegar senti musica veure aparadors i am una mica de sort amb una safata de pollastre amb escamarlans que valia un tresor va durar ulgunes semanes,al porter del cinema amic Mariano li van tocar uns peus de porc que sabien a gloria i mes en aquells temps no gaire grasos, pèr cert el meu E-mail es juenri@wanadoo.es Records per tots

joan kleber - 06/08/2007 10:23


Sr. Kleber, és un gran plaer poder-lo tenir de tertulià en aquesta pàgina.

Amb això que ens explica de les mostres culinàries, vosté ens aporta la temperatura -el caliu- d'autenticitat i permanència que va tan bé a aquest tema de l'Avinguda de la Llum.

El felicito per la seva bona memòria i per compartir-la amb tots nosaltres.

Lletraferit - 06/08/2007 13:15


Benvolgut amic Kleber,
M'uneixo a la felicitació que li fà avinent Lletraferit, Joan també com vostè i jo, i amic d'estones i tertulies ben interessants i alliçonadores.
Jo havía anat a dinar a Casa Agustí amb En Santacana, representant de Casa Macià, doncs al marge de lo bé que hi dinavem, li feiem les estovalles.

Genial l'anécdota de que al senyor Mariano, que en el seu día em degué escapçar més d'una entrada del cine Avenida de la Luz, li toquessin uns peus de porc. Simplement un record genial.

Prenc nota del seu email per a escriure-li ben aviat.Moltes gràcies.

Joan Macià - 06/08/2007 13:27


Moltes gràcies per la seva trucada senyor Kleber.
Tant bon punt torni d'uns dies de descans em posaré en contacte per tenir una xerrada.
una salutació ben cordial

Joan Macià - 09/08/2007 19:34


Amic Joan,
Crec que les noies de Bdebarna contactaran aviat amb vosté.

Pel que fà a mi, no es preocupi, que en tornar d'unes breus vacances li trucaré.

Tinc moltes ganes de tornar a l'Avinguda de la Llum amb vosté.
Una salutació.
Joan Macià

Joan Macià - 12/08/2007 19:23


Felicitats per haver creat aquest espai pel record. Sr. Macià, les nostres families foren veïns de comerç, doncs som els Mingrat de les cuines de Rda.Universitat 37. Recordo haver sentit a parlar de casa vostre amb admiració per la qualitat del gènere que veníen. Que diferents són els comerços que hi ha ara... Tot aquell teixit comercial ja ha desaperagut, pràcticament tot. De l'Avinguda recordo la olor especial que feia, molt penetrant. La vaig conèixer ja en decadència. L'entrada del cinema... i una mica de por, agafada fort a la ma de la meva mare, doncs el fet d'haver-hi tot un món dins d'un subterràni ho recordo com una mica "inquietant" en el cap de la nena que llavors era.
Salutacions molt cordials a tothom.

Elvira Mingrat - 03/09/2007 21:19


Quins noms! Mingrat, Corberó, Benavent... tots fabricants de cuines.

Lletraferit - 03/09/2007 22:58


Tot el meu agraïment personal per la seva entrada aquí, Sra. Mingrat.
I tant que recordo la botiga de cuines Mingrat, i la qualitat que teníen. Crec que àra hi ha el banc de Sabadell, oi, ó era més enllà, i abans de Can Figueres, pastissería segur.
A l'altre cantó hi havía Sindelen i Rovira Masjoan.
L'Avinguda de la llum era el nostre lloc de breu esbarjo entre horaris. I jo hi vaig viure moments que àra son nostálgics i que fan pensar i recordar.

No s'en vagi, senyora Mingrat, que vosté , com el senyor Kleber, ens acpmpanyen en aquest recorregut emocionant per la nostra millor memoria.
Cordialment
Joan Macià

Joan Macià - 04/09/2007 07:56


Gràcies a vosté Sr.Macià per l'acolliment. Són molt interessants les aportacions de tots i és un plaer aprendre del que saben.
Efectivament ara hi ha el Banc de Sabadell. Després anant cap a Rbla Catalunya hi havia Foto Riera i la pastissería, finalment a la cantonada la Farmàcia que encara hi és.
Salutacions molt cordials a tothom

Elvira Mingrat - 04/09/2007 21:14


Ho veu, Elvira? Ja em deixava una d'important: La casa de fotos ón jo hi anava a fer posar la banda magnetica sonora per a les pel.licules de Super 8.Crec que es deia Foto Riba Oi?
Al meu avi li van deixar una camera de 10 milímetres per a filmar a Sant Cristòfol de Castellbell i el Vilar la inauguració del transformador de llun per al poble que éll và fer instal.lar el 1932. A la cinta es veu el meu avi fent un discurs dels d'aquella época...i també es veu que no li agradava gaire aixó de fer discurssos.

Apart de l'Avinguda de la llum , jo baixava també al "metro" a quin hall hi havía des de un estanc fins un barber.
Al bar que hi havía, encara amb una antuga barra de llautò, hi havía un cambrer que feia els entrepans tant ràpid, que més d'un cop li havía saltat el pernil al cap d'algún client.

Joan Macià - 05/09/2007 10:00


Precisaré que la càmera que els Riba li van deixar al meu avi era de 16 m.m. i no de 10.....i era de fusta !

Joan Macià - 05/09/2007 10:19


Té raó! Es deia Foto Riba!

Elvira Mingrat - 05/09/2007 11:13


Em dirigeixo al senyor Kleber, antic empleat de la estimada Avinguda de la Llum, concretament el seu cinema.
En pocs dies li trucaré per a concretar una trobada.
Aquest Setembre ha començat una mica atrefegat però cregui que estic molt interessat en fer bò el títol d'aquesta entranyable història:
"Avinguda de la llum: La llegenda continúa..."

Joan Macià - 10/09/2007 17:56


Amic joan dema rebre la visita de les noies de Bdebarna,desitxo que sigui mol agradable la xerrada,seguidament men vaig uns dies a Tossa,cuan torni jo mateix el trucare per tel, per queda i parla de la nostra Avinguda Una abraçada per voste i per tots el amics de L'Avinguda de la Llum

joan kleber - 11/09/2007 18:48


Amic Kleber,
Estic segur de que les noies de Bdebarna estan esperant l'entrevista amb molt interés.
Espero que vosté gaudeixi de la xerrada.
Aquests dies de descans he passejat alguna vegada més amb Loquillo per l'avinguda. Em du tants records.
Gràcies a vosté, a la senyora Mingrat, a Lletraferit, a Poli, a Nuri , a Bilhana, i a tants forers de Bdebarna que han retrobat la nostàlgia de haver-hi passejat, avui en podem recordar coses que creiem oblidades.
La llegenda de l'Avinguda de la llum, continúa viva.

Joan Macià - 12/09/2007 09:18


Si fossim newyorkesos escriuriem una 'Light Avenue Legend' que faria trontollar els Sant Jordi del 2008.

Amb un personatge central que seria 'the baturrico Montroy puppet' dominant-ho tot.

Lletraferit - 12/09/2007 15:36


Ben cert, Joan i es que hi ha coses que están condemnades a no passar; com per exemple silenciar llocs, esdeveniments, situacións que no interessen al poder.
Ahir tothom parlava de que tot está solucionat a partir d'avui, incloent-hi les "Rodalíes".
I....avui, han tornat els retards de sempre. Una mentida rera una altra mentida. Ja es veu que el señor José ha après molt del seu mestre ZP.

Joan Macià - 12/09/2007 16:16


Aquest post es també a l'història de la Lencería Casa Macià per proximitat i per asiduitat:
EL BAR CAROL
Avui he tingut un d'aquells matins feliços. M'he retrobat amb l'establiment -café situat al xamfrà de Ronda Universitat i Balmes banda mar.
Avui es diu Café-Café, però jo i molts d'altres sempre el recordarem com a Bar Carol.
La Carolina que m'ha rebut amb el millor dels somriures i en Pedro que, com ella esta com sempre, com si els anys no haguessim passat, m'ha reconegut inmediatament (un bon cambrer aquest home, sempre somrient.).
Ella m'ha dit "Qué, Cocacola com sempre?", com si hi esmorzés igual que ahir a quarts de deu, sortint una estona de Casa Macià.
Recordo que el Bar Carol, petit com era, sempre era plè de gom a gom i això li confería un sabor quasi familiar doncs alguna vegada li passaves l'entrepà de truita al senyor del costat com si d'un "Pedro" més es tractés.
La fumera, el jugador de la escurabutxaques, el soroll dels bonissims esmorzars de la Carol feia que, En Pradas(company de feina) i jo, ens trobessim com a casa. Aquest era l'exit del bar.
Avui hi he tornat al Bar Carol, i n'he sortit feliç com abans....com sempre.

Joan Macià - 14/09/2007 12:31


Em dirigeixo al senyor Joan Kleber per a dir-li que en breu tractaré de contactar, doncs aquesta "rentrée" de feina ha estat per a dedicar-s'hi de plè.
Li escriuré aviat.
Una salutació ben cordial
Joan Macià

Joan Macià - 22/10/2007 11:57


Amic Macia li e telefonat pero no e tingut sort de trobarlo,tingui en conte que el meu E-Mail a cambiat,pues e tingut l'ordenado fora de combat per un maleit virus,segurament per culpa del traçat del AVE.el meu correu es ara jkleber@wanadoo.es una abraçada Joan Kleber

joan - 23/10/2007 18:22


Moltes gràcies amic Joan!

N'he prés bona nota.
Contactaré tant bon punt em sigui possible.

Bona aquesta de l'Ave!
Es la manera d'empassar-ho: Com poguem i amb bon humor.

I una cosa: Jo NO em crec rés del que han explicat: Si de la paret , la vía, el desplaçament de terra. Aixó es l'excusa per retardar l'arribada de l'Ave. Sembla mentida que ens prenguin per tant "burros" com ho son ells!!
Joan Macià

Joan Macià - 23/10/2007 18:58


No vull deixar en últim lloc aquest desagradable post pel que fà a les "infrastructures".
Em quedo amb la deliciosa Avinguda de la Llum, amb l'amable senyor Kleber, el millor representant de l'avinguda que tenim entre nosaltres.

Ai...quí pogués tornar a L'Avinguda de la llum !

Joan Macià - 11/11/2007 01:23


Amic Joan: sembla que el destí ens acompanya...
He llegit a "EXIT" del periodico, un comentari de Luis Antonio de Villena sobre un llibre de poesia d'en José Carlos Llop que porta per tìtol: La Avenida de la Luz. Qué et sembla?. Em permeto anotar aquí un comentari del article referent al llibre:
Pasan los años: yo sólo recuerdo.I si fós la nostra Avenida de la Luz!!!
I un cop d' ullet per en Lletraferit. FLAGELLUM DEI.

poli - 11/11/2007 19:59


Gràcies Poli per reobrir l'il.lusió del retorn a L'Avinguda de la llum.

Es questió d'esbrinar si es refereix a "la nostra".

Pel que fà a mi i les meves sensacions, creu si et dic que de tant en tant tracto de recordar aquell cop de calor que ens envaía allà a baix.

Yo crec que era com un calor acollidor, com un recer.
No faig cas dels que només parlen de la seva degradació, del cine porno, de les pobres dones que s'oferíen.
Jo parlo de l'Avinguda de la llum en el seu esplendor, en els anys que el senyor Kleber hi treballava amb il.lusió i nosaltres i baixavem amb la curiositat de veure que ens amagava aquell día l'avinguda.
Salutacions
Joan Macià

Joan Macià - 11/11/2007 20:36


Gràcies per l'ullet, Poli.
No n'hi ha per tant: flagellum de pa-sucat-amb-oli...

Lletraferit - 11/11/2007 20:41


Benvolguts Macia,lletraferit,Poli i tots els demes Avingueros, duran aquets dies de silenci an passat coses noves que vaig a explica de una manere diguem telegrafica,1ª les noies de Bedebarna varen venir a ferme una entreviste pero no va poderse fe per averia de la camera, Ostras tambe te mala sort la cosa,tornaran cuan la comera sigui reparada 2ª Vaig tindre la sort de retroba despres de 30 anys dues amigues que tenien en la Avinguda una bomboneria al costat mateix del cine, la trobada va se mol emocionan i ens varem ompli de records pues elles tambe estimaven la nostra Avinguda,continuan sen unes noies aixerides i macas com sempre,em varen explica coses que jo no sabie, de totes aquestes coses ja em parlariem en una trobada personal que crec que es fa nescesaria per tots nosaltres,que estimem L'Avinguda, fins aviat una abraçada per tots

kleber - 12/11/2007 10:33


El capital d'aquesta ciutat -de totes les ciutats- és la seva gent i el sentiment de sentir-se-la molt seva.
Sr. Kleber, vosté no afluixi: Barcelona és un milió de coses...

Lletraferit - 12/11/2007 11:53


La trobada monogràfica a tomb de l'Avinguda de la Llum estic totalment d'acord amb vosté , senyor Kleber , que es fà del tot necessària.

Seguim en contacte que potser aviat la podrem dur a terme.
Una forta abraçada!
Joan Macià

Joan Macià - 12/11/2007 14:31


Sr. Kleber:
Ha estat un gran plaer retrovar-vos de nou. Llàstima aixó de la càmera i la entrevista amb les noies de bdebarna. Qué hi farem!.
M'en alegro de la vostra trobada amb les amigues, després de tants anys.
Seguiu escribint, si us plau.
Amb admiració i carinyo.
poli

poli - 12/11/2007 19:22


Benvolguts amics Despres de una baixada de anims,retorno a la nostra Avinguda, amb noves forces i baixo a visitarla,em voleu acompanya,si dons anemi...Baixem per la entrada del carrer Pelai,i trobem a la esquerra els lavabos de Srs, mol grans i a la entrada uns sillons de cirabotes a on el amic Chato de la milonga era el encarregat del negoci,per cert aquets a lavabos no van dura gaire temps, per raons que totom es pot pensa, enfront les oficines del Sr Sabate,i al costat els lavabos de les Sras tambe mol grans,al suprimirse els dels Srs, del de las Sras el varen parti i feren els dels Srs,Recordo a la Sra Ines i despres la Sra Antonia que eran las encarregadas del servei i que alguna vegada tenien una petita parada i venian tabaco,enfront avia una barberia que treballaba molt i avia asta 5 barbers,el Sr Balaña pare, era client,era gent mol profesional i mol amable,baixan unes petites escaletes arribem al vestibul dels Ferrocarrils Catalans en aquell temps controlats pels Militars,anem a visita el Bar La Granja,saludem al bon amic Pascual a la caixera Nuri,i al Tello,sempre amb molta feina,al costat de les taquilles dels bitllets dels trens i avia la Bomboneria Cataluña,una petita botigueta on les germanes Nuri, Gemma,i Mon,formoses i sinpaticas sempre era un plaer ana comprar caramels o alguna pasteta per berenar,al costat, el Cine Avenida de la Luz, Amics o deixo aqui,continuara......Una abraçada per tots,

kleber - 06/12/2007 11:36


Sr. Kleber, aquesta entrada amb vosté a l'Avinguda ha estat com un nirvana de la infància.
M'ha fet sentir la remor i l'olor especial d'aquell àmbit subterràni.

Estic esperant amb candeletes a veure quina pel·lícula fan al 'seu' cine...
Si us plau, no tardi.

Lletraferit - 06/12/2007 13:07


Sr. Kleber: Acabo de fer un bon paseig d'anyorança, qué bé!!!
Com sempre, és un gran plaer tenir-vos de nou aquí. Amunt aquets ànims i una abracada ben forta.
poli.

poli - 06/12/2007 13:09


Amic Kleber,
Una enfeinada necessariament dedicada em fà estar una mica al marge de les participacions a Bdebarna, fonamentalment de la nostra estimada Avinguda de la Llum, pero......avui hi he tornat a entrar ....gràcies a vosté!
I m'ha tallat els cabells imaginàriament un dels barbers que xerrava molt i amb qui teníem llargues disquisicions, si més no mentre durava el tall...curtet, eh?

Els lavabos els recordo grans, si, però jo tenía els de Can Macià molt a la vora i quasi bé mai hi anava.

En canvi m'aturava al bar que esmenteu i a l'estiu em ficava al cine Avenida de la Luz a veure En John Wayne, tant fresquet com si estava, menys quan hi posaveu el maleït cartellet:"no funciona la refrigeración" al costat del rètol de la Refrigeración Carrier.

Friso per fer finalment la notra trobada, però , mentrestant, si us plau senyor Kleber, podem entrar una mica més endins?.....
Una abraçada!
Joan Macià

Joan Macià - 06/12/2007 14:46


Sr. Joan Macià:
Sóc la Laia, no sé si em recordarà. Vam coincidir amb en Joan Cardona en un taller. Ho recorda? Dir-li que ha estat un plaer tornar a llegir la seva escriptura, acurada i detallista, i també conèixer aquesta pàgina. Molts records, i fins aviat,
LAIA (La dels escrits surrealistes...)

LAIA - 06/12/2007 16:33


Amics,el Cine Avenida de la Luz,durant els anys 40,las sesions duraban una hora,es proyectaba el NODO A i B el documental IMAGENES de la mateixa factoria del NODO,un parell de dibuixos de Wald Disney i un comic del Jaimito,Charlot o Los Tres Chiflados total una hora,las peliculas del Jaimito o del Charlot eran comentadas por Ramos de Castro,distribuidas por la firma Arajol,Ramos de Castro era un comentarista al estil madrilenyo i tenia gracia,recordo un Don Juan Tenorio en doce pildoras,que sempre es proyectaba per Tots Sants,que feia troncha de riure,despres als anys 50 ja va cambia la programacio i es projectaben peliculas tan entranyables com BLANCANIEVES,BAMBI, PINOCHO,CENICIENTA i algunas mes de record inolvidable,recordo ls cues que es feien del public per entra a veureles que alguna vegada sortien fins al carrer Bergara, la Empresa Balaña sempre va mimar el seu primer cine posant las ultims adelants tecnics en proyeccio o en comoditats a la sala,fins arriba a ser anomenada pel public com LA BOMBONERA,durant els primers anys, va per voste Sr Macia, la sala no mes disposaba del sisteme de refrigeracio, que un potent inyecto d'aire procedent del exterior del carrer Bergara,una vegada li varen pregunta al Sr Fenol, que era el porter del cinema,si el local tenia refrigeracio sistema Carrier, si va dir el Sr Fenol, tenim sistema CARRIER BERGARA!!!! una abraçada a tots

Kleber - 06/12/2007 16:40


Sr. Kleber, vosté té una memòria prodigiosa i un sentit
de l'humor dels que ja no queden.
El meu pare es feia un panxó de riure amb els
comentaris que en Ramos de Castro feia a les pelis
d'en Jaimito.
Això del 'carrier' és un gag entranyable.
Gràcies.

Lletraferit - 06/12/2007 20:09


Sr. Kleber, vosté té una memòria prodigiosa i un sentit
de l'humor dels que ja no queden.
El meu pare es feia un panxó de riure amb els
comentaris que en Ramos de Castro feia a les pelis
d'en Jaimito.
Això del 'carrier' és un gag entranyable.
Gràcies.

Lletraferit - 06/12/2007 20:09


Sr. Kleber:Impagable gag "Carrier Bergara", Genial! I la veu de Ramos de Castro, quin nom em và fer saber el meu pare, encara l'estic sentint. Veig que "tira amb bala" senyor Kleber, àra ja s'ens està posant a tots a la butxaca. Però , si us plau, pensi que per arribar a Casa Chiva ó Can Beristain encara queden unes quantes columnes.....segueixi si us plau!

Laia: Si li plau, facim més memòria que àra no recordo,donim més detalls.
Quan als seus el.logis, jo no soc escriptor ni poeta com Lletraferit però, com deia Groucho Marx , mentre la senyora Rittenhouse li deia cosas bensonants: "Me estaría escuchando a ésta mujer toda la vida!"
Una abraçada
Joan Macià

Joan Macià - 06/12/2007 23:31


Hola Senyor Kleber, no pensi que l'hem oblidat: la càmara encara està en procés de reparació: es veu que el que tenia era bastant greu. Ens veurem aviat.

Marta de Bdebarna - 07/12/2007 12:49


Hola Joan,

Fa un parell d'anys. Al local d'en Joan Cardona. Amb en Cristian, la Reme, la Montse... Taller d'escriptura creativa...
Li va sonant?
LAIA

Laia - 10/12/2007 19:42


Laia,
Àra lamento dir-li que no em sona gens.
"Escriptura creativa"..hmm...tant de bò fos jo, perqué m'agradaría entendre-hi.
Salutacions
Joan Macià

Joan Macià - 10/12/2007 19:51


Benvolguts amics,Poli,Lletraferit,Macia iles Srtas de Bdebarna i tots els simpatizans de la nostra Avinguda de la Llum,us desitjo a tots MOL BONES FESTES NADALENQUES I UN PROSPER 2008 AMB FORÇA SALUT!!!

Kleber - 20/12/2007 11:41


Com sempre, senyor Kleber, vostè es amo d'una gran sensibilitat amb la que ens fà feliços.
Li desitjo, per a vostè i la seva familia un molt Bon Nadal!

I per a 2008, que espero sigui un bon any per a vostè i els seus i per a tots nosaltres, voldría demanar-li que ens els primers díes d'aquest, ens poguessim trobar ben a prop de l'Avinguda de la Llum on, si que hi hà una cosa que hi es tan real com en aquella época feliç: Aquesta aire calent que ens evaeix de nostàlgia i les grogues columnes.

Endinsem-nos imaginàriament per un instant a la nostra estimada avinguda......I somiem.

Joan Macià - 20/12/2007 12:22


Moltes gràcies senyor Kleber per la seva pensada i esperem que per vosté, i els de casa seva, també siguin unes festes ben felices.
¡¡Bon Nadal i millor Any Nou!!

Lletraferit - 20/12/2007 13:22


Gràcies, senyor Kleber! chin-chin

Marta (Bdebarna) - 20/12/2007 16:26


Que el sol us acompanyi.
Que la lluna us acaroni.
Que els estels vetllint els vostres somnis.
Que la mar torni els records i el cel els emboliqui.

Gràcies Sr Kleber.

poli - 20/12/2007 23:27


Jo recordo amb nostalgia la meva adolescencia, quan anavem a pasejar per l'avinguda. Cada dissabte, em comprava una d'aquelles neules (la meva, farcida de cabell d'angel)... pero per el que he llegit, ningu no les diu per el seu nom! Els hi deien PAMPERS!

carles - 23/12/2007 04:38


Bona Carles, i la noia que els feia era molt maca i reia sempre...

Lletraferit - 23/12/2007 13:44


siii, Carles...PAMPERS !! per fí un record més a la butxaca amb denominació d'origen!
Una bona aportació.

Joan Macià - 23/12/2007 21:16


Bon Nadal,Joan, i que recordem sempre. Petons.

poli - 24/12/2007 18:58


Igualment Bon Nadal, Poli i a tots els amics de l'Avinguda de la Llum....quina escalforeta que hi faría àra , oi?

Joan Macià - 24/12/2007 21:02


Ei, què ha passat? Us heu quedat dormits desprès dels Nadals? Ja no hi ha més comentaris sobre l'avinguda de la llum? Jo vaig conèixer el bar que hi havia entrant pel carrer balmes, molt gran i antic que feia corba. Temps després el vaig veure un dia de l'estiu del 1990 amb un cartell de "cerrado por vacaciones", però amb els mesos, el cartell va acabar caient i aquelles planxes de fusta que el tancaven mai més es van tornar a obrir... Uns anys desprès van emplanxar els passadissos amb unes parets falses i ja mai més el vaig tornar a veure ni tan

jac - 12/02/2008 17:49


Ei, què ha passat? Us heu quedat dormits desprès dels Nadals? Ja no hi ha més comentaris sobre l'avinguda de la llum? Jo vaig conèixer el bar que hi havia entrant pel carrer balmes, molt gran i antic que feia corba. Temps després el vaig veure un dia de l'estiu del 1990 amb un cartell de "cerrado por vacaciones", però amb els mesos, el cartell va acabar caient i aquelles planxes de fusta que el tancaven mai més es van tornar a obrir... Uns anys desprès van emplanxar els passadissos amb unes parets falses i ja mai més el vaig tornar a veure ni tan

jac - 12/02/2008 17:49


Caray con los nostalgicos.
Parece que antes todo era mejor, pero ahora tambien hay cosas buenas.
Y el cine los tienes en casa y no hay que hacer colas ni bajar a un subterraneo. Y a los bares no voy ni he ido nunca.

Tere Avellano - 12/02/2008 18:07


Hola Tere:
No hay nada ni mejor ni peor que nada. Tan sólo hay cosas que nos gustan o nos gustaron y otras que hicieron en efecto contrario. Cada uno elige.

La nostalgia es buena para quien le guste recordar, en su justa medida. Y respecto a la actualidad, exactamente lo mismo.

Cine en casa, cocacolas en casa, serán mejores para tí que para otros sin duda. Pero no todo el mundo ha pasado lo mismo ni por lo mismo.

De todos modos, tú también eres nostálgica, o lo serás algún día. Te lo prometo.

Por cierto, ¿alguna vez estuviste en la Avenida de la Luz?

jac - 12/02/2008 18:59


Som aquí, amic Jac, i tant! I més si es tracta de tornar a baixar a l'Avinguda de la Llum ni que sigui en la memòria, en l'imaginació que ens fà tant bé moltes vegades.
Aviat crec que en muntarem una de bona amb un gran protagonista: El senyor Joan Kleber qui fou peça clau en el "Cine Avenida de la Luz" junt al seu propietari-precursor senyor Balañá.

Para Tere:
La nostálgia, Tere, es necesaria....la memória, un rescoldo de paz en cada uno de nosotros. La mente y el recuerdo, un regalo en tiempos de mentiras y corrupción.
Personalmente no le encuentro ninguna gracia a quedarme en casa ante la tele pasando de culebrones a películas plagadas de 40 anuncios por intermedio.

Salir es disfrutar y más yendo a lugares como el mismo cine y el teatro. Yo no puedo considerarme aún muy mayor (53) y salgo siempre que puedo en familia ó con amigos.

Antes, hablo de los 70's, habían muchísimas cosas mejores que ahora, entre ellas la conversación.Y la Avinguda de la Llum era un lugar para encontrarse, con aquél calorcillo en invierno, mientras tomábamos un Montroy en el que, sin miramientos, mojábamos un trozo de barquillo.

Joan Macià - 12/02/2008 19:05


Hola Joan,
Deia que recordo el bar enorme i antic que hi havia desprès de l'entrada de Balmes, i desprès d'aquell estiu no el vaig veure mai més obert. Abans ho he dit malament, el bar va tancar per "vacances perpètues" l'estiu del 1991. Espero que tant tu com el sr. Kleber seguiu el recorregut encetat que en un dels missatges es queda en aquest bar.

Una abraçada.

jac - 12/02/2008 19:24


Hola a tothom un altre cop.
Amb la pluja que s'acosta damunt de Barcelona es veu que també s'acosta la discrepància 'amb avellanes'.

Ja cal que recordem i siguem nostàlgics il·lustrats, perquè sinó algunes coses de la ciutat quedaràn 'de vacances perpètues', com diu en Jac.

El divendres, a Catalunya Ràdio va parlar un noi de 25 anys que en fa 10 que es dedica a la música d'actualitat.

Quan l'Antoni Bassas va parlar d'en Adriano Celentano, l'expert en musiques va confesar que no n'havia sentit a parlar mai.
Vaig quedar tant fotut que ja he demanat hora al veterinari, perquè em visiti.

Sra. Tere, ¿usted es de aquí? porque por el tipo de sensibilidad que gasta más bien parece del planeta Urano.

Lletraferit - 12/02/2008 19:29


Hola Joan:
Jo no "em dedico" a la música d'actualitat com aquest entés que parlà amb En Bassas i sé quí era Renato Carossone i que Bonet de San Pedro cantava el "Raskayu".
Em fan gràcia aquests "experts".

Amic Jac: L'interés es comptar amb l'ajuda del senyor Kleber per anar passejant per l'avinguda que ell coneixía com ningú.
Miri que jo recordo el bar que vosté esmenta per una sola cosa: Hi teníen un expositor de "Donuts" que era com aquells punxons verticals per clavar-hi els papers urgent de l'oficina.
Els "Donuts" s'apilaven un al damunt de l'altre i els tapaven amb una tapa de plastic transparent quines parets s'omplíen de sucre. Quan jo hi passava cap al tard per agafar el tren de Sarrià cap a Muntaner, al dit expositor només n'hi quedaven un ó dos.
El cambrer, amb casaca blanca i "hombreres" de color es feia un fart de badar per la quantitat de persones que li passaven per davant ja en direcció als billars ó cap al cantó de Beristain.
Jo també recordo les grans planxes de fusta que taparen el bar. El rétol de "cerrado por vacaciones" fou tanmateix ben trist doncs s'hi amagava un tancament definitiu com poc després la mateixa Avinguda de la Llum.

Joan Macià - 12/02/2008 20:52


És clar Joan, que tots tenim els nostres referents musicals. D’acord amb la pròpia edat, la tendència cultural, l’origen familiar, la xarxa d’amics o el poder adquisitiu, cadascú té les seves preferències i uns sons musicals el fan gaudir i altres no.

La meva trista queixa no va de que un ‘musicòleg’ català no sàpiga qui era en Adriano Celentano.
Sospito que el pàio no té ni idea de que, en la nostra música, han existit: Miquel Porter, Remei Margarit, Delfí Abella, Jordi Barre, Magda, Maria Cinta, Xesco Boix o l’Enric Barbat, entre molts altres.

(cada vegada que faig una llista de persones que han estat referents culturals, sempre surt algú que diu que el més important és la llista d’anònims; que s’ho faci mirar)

Hi ha una mena de caldos que, en el suc, hi porten coses barrejades: cigrons, api, un tros de pollastre o de costella o de botifarra negra, patata, nap, cansalada, pastanaga, un os de vedella, la pilota o fins i tot llunes d’oli.
(mentre escric això, m’ha vingut la gana)

Doncs bé, si com sembla tots formem un gran caldo de voluntats ciutadanes, em sembla repatani, i el súmmum de l’ignorància telecinquera, que un cigró ignori que existeix la pilota. O viceversa.

Lletraferit - 13/02/2008 05:36


Els billars, eren entrant per Vergara a mà esquerra? Es que jo apenes recordo vagament l'Avinguda de la Llum, però em sona que tot baixant i havia un baret molt petit que feia cantonada i a l'esquerra un local amb un rètol que deia SALON RECREATIVO o algo per l'estil. Jo ho vaig veure sempre tot tancat, si ho vaig veure. Nomès recordo oberts i per poc temps els dos bars i una botiga de còpies de claus que hi havia al costat (?) dels urinaris (que feien una mica de grima, per cert) això per la entrada de Balmes.

jac - 13/02/2008 14:13


Hola altra vegada,

Per cert, i parlant de l'avenida tot i que no és exactament, fa unes setmanes vaig comprobar una cosa amb al·legria. Es tracta del Bar Manantial, el que quedava entre la rotonda subterrània del metro de rambles i el passadís que portava a l'avenida. A l'estiu passat vaig veure com estava en obres, i vaig pensar que ja s'havia perdut per sempre com la resta. Però com dic, fa unes setmanes el vaig veure tornat a obrir i completament modernitzat, potser l'unic local original de l'època que encara resta obert. Això si, m'hi vaig fixar que tot i que han arrebossat les parets i han canviat el terra, conserva la mateixa barra i el mateix nom, tot i que amb un rètol nou.

Jac.

Jac - 13/02/2008 14:22


Efectivament Jac. El "salón recreativo" era baixant per Bergara a l'esquerra front al bar més petit de l'avinguda que era ben al costat.

Moltes vegades als billars (jo jugava molt al "millón"(pinball ) "Rey de Diamantes", s'hi congrevaven potser 20 ó 25 persones bocadadades que observaven les excel.lencies d'algún jugador genial, que n'hi havien, desconeguts de l'elit d'aquest esport de taula.
Rarament reien, s'ho preníen amb molta seriositat i alguna carambola era realment increïble.
Una mica més enllà hi havía els barbers, tot abans d'arribar el bar que vosté esmentava, ...el dels Donuts i les planxes de fusta.

Joan Macià - 13/02/2008 14:36


Moltes gràcies senyor Joan. Miri, tinc 32 anys i en contrarresposta a la Mari Tere, hauria de dir que en el meu cas no hi ha nostàlgia ja que amb prou feines recordo haver vist el passadis de l'avinguda una vegada. Simplement és una atracció misteriosa de la qual m'agradaria saber-ne més. Per exemple, proposo de fer un nou post amb un dibuix de l'avinguda i anar enumerant i dient què eren els locals. Si us sembla bé a tots, jo mateix m'encarrego de fer el dibuix i obrir el post. Si algu te una altra idea que la digui, per descomptat.

Jac.

Jac - 13/02/2008 14:51


Sería bò això. Una remembrança de cóm éra l'Avinguda de la Llum i que cadascú s'assignés un local dels que més coneixía.
Jo començaré per Beristain, la famosa armería que era poques passes més endins a la dreta entrant per Plaça Catalunya.
Allà hi comprava els cartutxs del 12 i una vegada també aquells penjolls d'anelles per les perdius. El botiguer, crec que es deia senyor Oliva em digué, -"De 6 ó de 12 anelles?"
Jo, molt orgullòs, li vaig dir..
"De 12, per descomptat!"

Joan Macià - 13/02/2008 17:12


Ostres! molt bona idea Jac!

Nuit - 13/02/2008 18:55


Em sembla molt bona idea Jac.
Jo vull, si pot ser, el raconet més petit que ningú demani.

poli - 13/02/2008 20:41


A tall de col·laboració en aquesta tant brillant iniciativa d’en JAC, voldria recordar una senyora que, durant pocs mesos, va ser l’encarregada d’un lavabos de senyora que hi havia a l’Avinguda.

Era amiga de la meva tieta, i quan jo anava al cine amb ella, sempre la passàvem a saludar.

La senyora es deia Eli, que era Eliecer, i provenia d’un poble que es diu Antigüedad, a la comarca del Cerrato.

Era una persona molt prima, amb uns ulls molts grossos i una veu molt dolça.
Portava una bata d'uniforme d’un color clar, que encara la veig, entre gris i blau-cel.

Lletraferit - 14/02/2008 06:41


Jac, si obres un altre post dedicat a allò que dius, hi posaré aquest record de la senyora Eli.

Lletraferit - 14/02/2008 06:43


Amic Lletra,
"Eliecer", "Antigüedad", "Cerrato"....
Àra si que veig que no sé rés!

Joan Macià - 14/02/2008 11:18


Hola Joan-Macià, em penso que 'Eliecer' vol dir 'alegría'.

Aquests noms ens semblen rars, perquè aqui, fins ara, no els feiem servir, però en aquella època, els referents d'aquells pobles de Lleó -de tots els pobles ibèrics- eren el santoral i el martirilogi, i a l'hora de batejar, als nens els deien Crescencio, Evelio o Papiniano, i a les nenes Albina, Acacia o Adelarda, que tenen retoc de fusta noble i dring de ferro medieval.

Lletraferit - 14/02/2008 11:46


Pert cert: aquest post d'en Joan-Macià és a punt de fer els 100 comentaris.

¿algú més per línia?

Lletraferit - 14/02/2008 12:05


Amics i amigues:

Ja he encetat un nou tema per si voleu donar un tomb per l'Avinguda de la Llum, descrivint per ordre i amb detall tots els seus espais: L'AVINGUDA DE LA LLUM 4 - PAS A PAS.

Jac.

jac - 14/02/2008 17:18


Bingo!!

Aquest és el comentari número 100.

Lletraferit - 14/02/2008 17:32


Moltes gràcies a tots els bdebarnautes i a Bdebarna que heu fet possible que "Avinguda de la Llum: La llegenda continúa..." hagi arribat al post 100 !!
Gràcies i àra per a celebrar-ho, entrem també a la nostra avinguda per una altra de les entrades, crec que la de Balmes, de la mà del nostre amic JAC.
Una cordial salutació !
Joan Macià
(trobo a faltar l'escalforeta de l'Avinguda de la Llum més que mai)

Joan Macià - 14/02/2008 17:59


Sr Macia cuan voste compraba els cartutxos a Beristain,abans de se Beristain era Deportes Martin sen recorda? Martin era un jugado del Barça, per cert mol bo Una abrazada Kleber

joan kleber planas - 15/02/2008 11:54


Amic Kleber!
Recordo bé esports Martín que era jugador del Barça però jo no el vaig arribar a veure jugar.
El que recordo es que m'afanyava a comprar-los per després passar per Montroy a menjar-me un frankfurt i després anar a fer un parell de partides al "millón"...resumint...als meus 18 anys....la felicitat completa!
(Hem de veure'ns Sr. Kleber, a veure si pot ser aviat)

Joan Macià - 15/02/2008 12:25


Aquel caliu, Joan ,aquell caliu...
Petons Sr. Kleber.

poli - 15/02/2008 19:30


El més curiós i agradable, Poli, es que em sembla sentir-lo.....

Joan Macià - 15/02/2008 21:36


....i crec que si anem al post del senyor Jac, "PAS A PAS" i aconsseguim esbrinar el nom de les botigues i comerços i posar-los en ordre....aquell caliu ens envairà de nou...i la veritat...jo en tinc moltes ganes !

Joan Macià - 15/02/2008 21:38


Joan com dius al "pas a Pas" d'en Jac, urgeix que torni el Sr. Kleber!!!.

Aprofito contestan-te aquí, per a dir, que fa uns díes a la premsa va sortir el tema d'un noi estudiant cubà que va desaparéixer (i després va apareixer de nou ) després d'haber preguntat en públic, per qué no es podía sortir de Cuba. Es diu curiosament Eliácer Avila. Com la Sra Eli amiga de la tieta d'en Lletraferit

poli - 18/02/2008 18:55


Perdó, Eliácer no, Eliécer.

poli - 18/02/2008 19:08


Passen coses molt curioses en aquest mòn d'avui. Crec que a l'avinguda tot era molt més senzill no creus, Poli?

Estic preparant unes fotos extretes del clip de Loquillo que posaré dins d'una estona a Pas a pas, per tal d'il.lustrar una miqueta.

Joan Macià - 18/02/2008 21:04


He posat les imatges tretes del video de Loquillo al post de Jac.
Però no vull estar-me de posar-ne un parell, aquí:

-Les columnes i a l'esquerra el Bar dels Donuts i les planxes de fusta...
http://img136.imageshack.us/img136/6510/avingudadelallum5zz9.jpg

-I dedicat al senyor Kleber, el cine "Avenida de la Luz", amb les seves portes vermelles, les escales de merbre negre i a la dreta s'hi veu la guixeta de les entrades:
http://img136.imageshack.us/img136/8928/avingudadelallum6va8.jpg

Somiem
Joan Macià

Joan Macià - 18/02/2008 21:33


"Avenida de la luz",història penjada per Bilhana el 8-8-05 amb 53 comentaris; "Avinguda de la Llum",penjada per Pere Castaño el 8-9-05 amb 13 comentaris; "Avinguda de la Llum 2" penjada per en Joan Macià el 3-1-07 amb 7 comentaris; "Avinguda de la Llum 3,la llegenda continúa..." penjada de nou per en Joan Macià el 17-7-07 amb 110 comentaris; "Avinguda de la Llum 4 pas a pas" penjada per en Jac el 14-2-08 amb 23 comentaris.
No creieu, amics, que sería interessant unificar els comentaris d'aquesta molt interessant història?.Crec que evitariam repetir comentaris i completar amb més exactitud moltes de les vivències.

Enric J.S. - 18/02/2008 23:40


Crec que tens raò, Enric.
El més convenient àra sería derivar tot el referent a "l'Avinguda de la Llum" al post iniciat per Jac on s'hi aboca una nova il.lusió que es la de tractar d'esbrinar un plànol nostàlgic d'on eren les botigues i quins hi vàren viure les seves experiencies.

En tancar ó si més no, deixar semioberta "Avinguda de la Llum: La llegenda continúa", vull agraïr Bilhana haver encetat aquest recorregut sentimental per la nostra joventut, envoltats per l'escalfor de l'avinguda i la dolçor dels deliciosos "Pampers".
Anem doncs àra "Pas a pas" a retrobar amb nou vigor, la nostra avinguda de somni.
Moltes gràcies a tots!
Joan Macià

Joan Macià - 19/02/2008 00:12


Amics tots:Estic en plena convalecencia de una grip que a durat mes de un mes i ma deixat mol tocat, ja se sap els vells ens costa de refernos,pero ja estic mol mes be i amb ganes de esta amb la nostra Avinguda,i amb tots vosaltres,Macia,Poli,Letraferit en fi a tots una Abraçada ben forta

Kleber - 19/02/2008 10:34


Amic Kleber, ja imaginava jo que alguna cosa sería la que l'impedía de seguir passejant-nos per la nostra avinguda. En la història del "Pas a Pas" hi veurà fotos tretes del clip de Loquillo. N'hi ha dedicades a vosté com la que li poso àra:

http://img136.imageshack.us/img136/8928/avingudadelallum6va8.jpg

..el seu cine, senyor Kleber, que ja es una mica el nostre cine "Avenida de la Luz"
Espero que quan estigui bé del tot, fem la trobada d'una vegada!!
Salutacions
Joan Macià

Joan Macià - 19/02/2008 11:24


Sr. Kleber: estic contenta de saber que està bé. Petonets i fins aviat. Joan,
jo (amb una mica de pena) m'en vaig també a "pas a pas".
M'afegueïxo a l'agraiment a Bilhana.

poli - 19/02/2008 16:09


Poli, sobretot no et faci pena anar al "Pas a pas".L'Enric té raò. Hem de concentrar l'esforç en "una sóla avinguda". Crec que només entre tots podrem tornar a il.luminar-la. Ha estat molt bona l'idea de Jac.
Que et sembla(I parlo en veu alta) fer un día amb les noies de Bdebarna, el Sr. Kleber i tots nosaltres una trobada ben a la vora de l'Avinguda de la Llum? ;
Acaronar les columnes que encara n'hi ha de grogues, passar davant del cine, sentir l'escalfor del Tren de Sarrià poster fer un sopar a Casa Agustí i prendre un Bracafé a la Casa Macià!

Joan Macià - 19/02/2008 17:06


Fantàstic!!!

poli - 19/02/2008 17:47


Voldría posar en aquesta història, com a darrer post,  el comentari de que ahír es và produïr el Retorn a l'Avinguda de la llum.Ahir als volts de les 11 del matí, un  emocionat Joan Kleber, encapçalà l'entrada al cinema de la seva vida i posteriorment ens acompanyà en la foto conmemorativa i triomfant sota el rétol del Salón Recreativo. 

 

http://img375.imageshack.us/img375/7248/dsc0044ra3.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/5959/dsc0034vs1.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/3946/dsc0098rz4.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/2104/dsc0051vw6.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/6113/dsc0058ng3.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/7080/dsc0042pc9.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/319/dsc0110gk1.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/9149/dsc0013ln9.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/5549/dsc0079jc0.jpg

http://img375.imageshack.us/img375/2388/dsc0037yx6.jpg

Và per vosté senyor Kleber!

http://img143.imageshack.us/img143/7465/cabinacineavenidadelalugm3.jpg

Joan Macià

Joan Macià - 10/05/2008 22:37


L'amic Carles m'ha adreçat diversses coses molt interessants de l'avinguda.

Li he demanat de publicar aquesta foto que trobo genial del cine "Avenida de la Luz".

La nota dissonant es la qualificació "X" que precipitava ben aviat a aquest emblemàtic cinema al tancament definitiu.

El extraordinari de la foto es que el acomodador el recordo perfectament àra que veig la foto !!

El senyor Kleber el recordarà perfectament i ens en podrà dir inclús el nom.

El fet que porti la llanterna a la mà ja es genial.

L'aspecte de l'entrada del cine era molt bò. Com els cines d'abans.

També s'aprecia la "Refrigeración Carrier" i la guixeta i afinant la vista els "cuadros" iluminats a la vitrina.

http://img231.imageshack.us/img231/3057/fotocinema1dj1.jpg

La millor foto actual. Gràcies Carles.

 

 

Joan Macià - 28/05/2008 23:48


Hola!

Fa un temps que segueixo l'informació de la Avda. de la Luz i m'agradaria aportar alguna foto, però és molt difícil trobar material d'aquest tema.

Les imatges que hi ha penjades son molt bones, a veure si algú més s'anima i posa alguna nova.

Salutacions. 

 

Kreg - 03/06/2008 16:22


Amic Kreg,

En l'història "Joan Kleber: Retorn a l'Avinguda de la Llum" en trobaràs unes quantes més.

A més, es prepara un gran documental de tots els passos seguits per a recuperar la mem`ria de l'avinguda.

Benvingut.

Joan Macià

Joan Macià - 03/06/2008 17:33


Hem passat del fred a la calor en un instant, però, malgrat això, a l'Avinguda de la llum......

.......la llegenda continúa....

Joan Macià - 19/06/2008 14:30


Marta i Laura, bon estiu ....però recordeu que......la llegenda de l'avinguda ha de continuar!

Joan Macià - 25/07/2008 21:35


Joan Macià :  He llegit aquestes histories de la Avinguda de la Llum amb molt d'interès, sobretot les relacionades amb tu i el senyor Kleber, s'ha de reconeixer que en sabeu molt del tema i ho expliqueu molt bé. Jo particularment recordo l'Avinguda de la Llum,  com un lloc de pas i no hi tinc els records vostres. Si recordo l' home que treia vi d'una bossa com de pell...i el cinema.

Joan, a part d'haber coincidit a Lepanto, també tenim quelcom més en comú ; el restaurant Bilbao i el Heideberg...

i probablement més coses.

A.Serra - 27/07/2008 21:48


Joan Macià: M'ha vingut a la memória, que també heu parlat de la Casa Beristain... el meu avi matern, que era caçador, fill de Sant Climent de LLobregat,  anava a comprar els cartutxos de la escopeta a la armeria casa Beristain, del carrer "Fernandu" cantonada Rambles.

A. Serra - 27/07/2008 22:16


Doncs referent a Beristain, el meu sogre en và ser el cap de compres molts anys.

Ah, i gràcies per la foto. Es un bon record de l'interior del quarter.

Joan Macià - 28/07/2008 00:22


Be referent a la foto del acomodador del cine,es el amic Joan Bascompte Cirici, i va tancar les portes del estimat clnema, Una abraçada a tots

joan kleber - 17/08/2008 11:01


Ánim , amic Kleber !

Que amb el retorn a la normalitat ,de ben segur que l'edició del documental que preparen les noies de Bdebarna, deu ser bastant avançat.

Ens veurem aviat!

Bon final d'estiu i una abraçada!

Joan Macià

Joan Macià - 17/08/2008 12:41


Hola amics! us dec una explicació ja que fa un temps que estic desapareguda. La raó bàsicament és que tinc dues feines i no tinc temps per res... però segeuixo aquí i en quan em situi tornaré a engegar tots els nostres projectes. Al respecte de l'Avinguda, aquest estiu he estat a Estocolm i he visitat el seu metro: és impressionant: hi ha de tot, perruqueries, bars, tendes, dutxes... us sòna? he grabat algunes imatges i en quan tingui tems (Temps!) us les penjaré al web...

Només un altre cosa: l'altra feina es a Com Ràdio al programa DIGITALS, on parlem de ciencia, tecnologia, Internet i oci digital, és fa el dissabte de 15 a 18 al 91.0 de la FM. Un petonet a tots! 

Nuit - 22/09/2008 17:11


Hola Nuit!

Tant de bò puguem reprendre el tema de l'avinguda. Esperem que no hi facin rés a dins del cine i poder complir aquell somni de projectar-hi el documental a dins.

una abraçada a tots!

Joan Macià 

 

Joan Macià - 27/09/2008 12:50


Comentari per als amants de l'Avinguda de la llum, especialment per al Sr. Kleber:

He contactat amb la Marta Torres de Bdebarna i en la conversa per email he vist l'esforç tant d'ella, compaginant dues feines estressants i com de la Laura, recent mare amb tot el que comporta.

L'Avinguda de la Llum és present en la nostra millor història i l'emoció d'haver-hi retornat ha estat un regal del destí, quan ja creiem que "el progrés" l'havía ensorrada definitivament. 

Els plans de reviure àra a 2009  l'avinguda intensament , son ambiciosos. I per tant esforçats i compromesos. Es necessita temps.

Inclús una periodísta aliena a Bdebarna em va voler fer paleses les meves emocions d'aleshores.

A mi, parlar de la nostra avinguda m'agrada i em guanyen sempre que volen que en parli.

Aviat serà moment de retornar a l'Avinguda de la llum. Només cal una mica més de paciència; la mateixa paciència que fà uns mesos va tenir un primer premi en poder-la tastar breument.

Una vegada més podrem mantenir viu aquest esperit recuperador de la memòria feliç.

Avinguda de la Llum: La llegenda continúa... 

Joan Macià - 21/01/2009 20:28


Amic Joan fa uns dies vaig fer una petita trobada amb l amic  Jac, per esbrinar alguns dubtes referents a la nostra Avinguda,tambe estic fen unes notes dels personatges populars que feien vida a la nostra Avinguda, pero em costa mol descriulos com jo voldria la meva pluma es mol dolenta i la veritat em sap greu no fero be. una abraçada   Kleber

Kleber - 10/02/2009 18:25


Amic Kleber,

Per fí una aparició seva !.

Ens fà reviure l'avinguda quasi en primera persona. 

No es preocupi si, degut a l'emoció del moment, la seva pluma no llisca del tot bé, senyor Kleber.

La seva experiència es molt important per a tots nosaltres i veurà com ho posarem en paper fàcilment. Vostè tan sols faci l'esbòs..i nosaltres amb moltíssim gust hi posarem la situació i la música d'aquell temps.

Espero veure'l aviat.

Una abraçada

Joan Macià 

Joan Macià - 10/02/2009 18:54


Senyor Kleber, és un plaer tenir-vos de nou a Bdebarna :-) 

 

poli - 10/02/2009 20:22


Moltes gracies a tots,Continuem.......

Kleber - 11/02/2009 11:30


I tant que continuem senyor Kleber.

Si el trailer del documental ha estat tant bò....imagini's la película completa.....de cine!

Una abraçada

Joan Macià

Joan Macià - 24/02/2009 23:39


Deixo constància aquí també de la petita ajuda que li vaig donar a Elena Agell per publicar el reportatge de l'Avinguda de la llum a Diari de Barcelona.

Des d'aquell 8 de maig ha passat temps però no ha estat temps perdut ni molt menys.

Com es veu l'Avinguda de la llum ja es a Wikipèdia amb tots els honors i n'hi ha certa documentació inclosa la referencia al "retorn a l'avinguda de la llum" d'aquell día amb el senyor Kleber al capdavant.

Tot el que hi hà fins avui quedarà de ben segur petit quan el documental que prepara Bdebarna vegi la llum.

El bò es fà esperar....potser a l'estiu?

 

Joan Macià - 01/03/2009 12:35


Hola amics de l'Avinguda de la Llum,

Perquè no s'apagui la llum d'aquesta història, la Ció, il·lustre Bdebarnauta, ens ha fet arribar aquestes antigues fotografies:

http://www.flickr.com/photos/bdebarna/sets/72157622717601468/

bdebarna <info@bdebarna.net> - 02/11/2009 16:34


Per cert algú s'en recorda que hi havia una botiga de venda d'articles d'energia solar?. Se que ja era cap els ultims temps, i hi havia anat amb el meu pare a comprar-ne una placa solar per la nostra torre. Em sembla recordar que es deia "apelsol" o quelcom de similar... Jo sóc del 68 i no vaig tenir molt contacte, però al meu pare li agradava molt d'anar-hi i em portava. A mi em produïa una barreja entre repelús -ja estava molt deixada- i fascinació. Va ser una pena que la deixessin perdre.

ireneu - 14/11/2009 09:31


Hola Ireneu,

No recordo gens aquesta botiga i per tant la seva aportació enriqueix el seguiment que fem de l'Avinguda de la llum.

Jo fà bastant temps que no entrava a Bdebarna, però aviat donarem una empenta a l'avinguda  i sobretot Marta i Laura continuarán el documental que contindrà tot el que hem trobat, les persones que hi han intervingut....i , a més, alguna sorpresa sobre el futur de les zones amagades de l'Avinguda de la Llum.

No us ho perdeu !

Una salutació ben cordial.

"Avinguda de la Llum...la llegenda continúa..."  

Joan Macià

 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 14/11/2009 10:39


Joan, si us plau. Podría indicar-me com accedir al trailer d'aquest documental que anomena? Aprofito per deixar una darrera informació que he trovat sobre l'Avinguda: "El 6-12-de 1940, la joieria i orfebrería GRAU, situada al nº 44 del Carrer Pelai, inaugura una sucursal a l'Avinguda, regentada per la seva dona, na Pepita Sarroca" Tota una provocació, en aquells anys de fam i penuries, ¿no?

bataclan - 20/11/2009 22:05


Hola Carles, El clip de l'avinguda el té la Marta Torres, deu ser al arxiu.

Quan a trobar-nos, i tant que sí. Falta trobar temps però jo sempre estic disposat a retornar a l'Avinguda i a gaudir de les históries i records del amic senyor Kleber.

Salutacions

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 21/11/2009 02:05


Joan-Macià, acabo de llegir-te aquest darrer post de les 02:05 de la matinada.

Recoi! quines hores de webejar...

 

Al Facebook hi he posat una foto de la Tanit.

lletraferit <lletraferit@telefonica.net> - 21/11/2009 06:17


Mai es massa tard per a retornar a l'Avinguda de la llum. I àra que fà una mica de fred....

Ahir em và fer l'entrevista la Loreto Saavedra.

Una noia encantadora i molt profesional. Vaig gaudir de l'avinguda i dels records novament.

T'he afegit al Facebook.

A veure si tornem al Bilbao ó a Cal'Ángel!

Una abraçada

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 21/11/2009 08:27


Ben aviat... No ho dubtis 

lletraferit <lletraferit@telefonica.net> - 22/11/2009 17:11


En recuperar l'escalfor de l'Avinguda de la Llum, no em puc estar de posar aquí una foto d'aquell día de la visita.

En aquest cas amb el protagonista del "Retorn a l'Avinguda de la Llum....la llegenda continúa...." el benvolgut senyor Joan Kleber.

Recordeu que en vàrem fer moltes de fotos i videos que seràn al documental i en suport per a que tothom hi pugui accedir.

http://d.yimg.com/kq/groups/21868340/hr/1591413771/name/n_a 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 22/11/2009 18:31


Gràcies per la foto, Joan! seguim en contacte i a veure si recuperem el documental... ara que tinc temps de nou

nuit - 24/11/2009 18:19


Hola Nuit,

Crec que l'escalfor de l'avinguda ens està tornant a influír. Tant de bó el documental el puguis seguir aviat.El neccesitem !!

Una abraçada.

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 24/11/2009 19:19


A tots i totes els que sentim l'escalfor de l'Avinguda de la llum com part nostre.

A tots els que som capaços d'emocionar-nos en recuperar aquella felicitat i joventut.

Als qui volem tornar a l'Avinguda de la llum per a saber el camí recorregut i tot el que hem viscut.

A tots i totes, un BON ANY 2010 en el que tinguem salut i feina, i en el que torni l'emoció.

Una abraçada

 

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 30/12/2009 21:57


Loquillo torna a cantar la mítica cançó "Avenida de la Luz" en una versió de 2009.

Manté el sabor i l'aroma de 1998.

El saxo, genial!

Avenida de la Luz "la llegenda continúa..."

http://www.youtube.com/watch?v=Mr7yt_N5Gcg 

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 26/04/2010 18:52


Vaja, vaja...

nuit - 26/04/2010 19:12


ES RODA: El documental "RETORN A L'AVINGUDA DE LA LLUM: La llegenda continúa...".De la mà de les periodístes de Bdebarna.net (Marta Torres i Laura Rahola) i amb el suport del historiador i estudiós de FGC (Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya), Gonzalo Fernandez Pereira i de qui fou projeccionísta durant 50 anys del cine Avenida de la Luz, Joan Kleber i Planas.Es un passeig nostàlgic per la antiga Avenida de la Luz amagada. De les persones que la vàren viure. La seva calor, el seu especial olor de les neules "Pampers". De les seves històries, dels seus somnis, de les seves il.lusions, tracta aquest documental que actualment s' està rodant.El "Salón recreativo", avui intacte i buit, el descubriment de quin rètol esdevingué el nostre primer impacte nostàlgic.Hi hà secrets que hem descobert....i altres per descobrir.Però el que quasi tots hem sentit altra vegada es aquèll aroma , aquèll peculiar calor en els díes d'hivern. El indret per a refugiar-se, per a comprar, per a passejar, per a tot...Ben aviat podrem baixar de nou a "La Avenida de la Luz"....i la llegenda,...continuarà...Joan Macià Prat

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 15/06/2010 21:54


Una notícia fantàstica. Tingue'ns al corrent dels detalls. Gràcies a tots els que on fan possible.

cio <cio.rigau@ono.com> - 15/06/2010 23:08


20 juny 2010 

Hola Ció !

En breus díes podrem entrar a l'Avinguda de la Llum amagada !!

Estigues pendent de Bdebarna i del Facebook de Bdebarna doncs s'anunciarà el día i hora.

Sé que hi hà més gent interessada a veure-ho perqué s'ho vàren perdre la primera vegada.

Poli, Lletraferit, i altres que hi volgueu tornar a baixar.Es un día de rodatge al que podeu assistir.

Us esperem. Contacteu amb Marta i Laura.

Una salutació ben cordial

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 20/06/2010 13:41


Per a les noies de Bdebarna: El senyor Balañà es a punt per a l'esperada entrevista.

Quan volgueu parlaré amb qui ens posarà en contacte.

Es un personatge amb molta historia rel.lacionada amb l'avinguda.

Nomès unes bones periodístes sereu capaces de terure-li  una sucosa conversa.

 

"La llegenda continúa..."

Salut

Joan Macià 

joanmacia4 <joanmacia4@joanmacia4.com> - 13/12/2010 20:22


BON NADAL A TOTS ELS AMICS DE L'AVINGUDA DE LA LLUM, I FELIÇ ANY NOU 2011!!!!!!!!!!!!!!

jac <jaumesusany@hotmail.es> - 21/12/2010 19:39


Bona tarda,

Som tres estudiants de periodisme de la UAB i estem fent un reportatge sobre l'Avinguda de la Llum. En veure el seu article, hem pensat que seria molt interessant poder-li fer unes quantes preguntes, perquè ens sembla que el seu testimoni pot ser representatiu.

Si li ve de gust i vol col·laborar amb el nostre treball, li demanem que ens envii un correu electrònic a la següent adreça:

lroura23@hotmail.com

Moltes gràcies per avançat!

estudiants periodisme - 15/12/2011 16:05
Deixa el teu comentari
Per deixar un comentari has d'estar registrat:

Nom d'usuari:

Password:




Has oblidat la teva contrasenya? | Has oblidat el teu nom d'usuari? | Et vols registrar?
cerca Cerca avançada
 
Mostra al mapa
filtre

Amor

Anada d'olla

Ficcions

Històric

Històries de bici

No a la guerra

Queixa

Quotidià

2004

2005

2006

2007

2008

2009

2010

2011

2012

2013

2014

 


 
Contacte | Staff | © Bdebarna 2010